Peremajaan kulit muka di rumah

Minyak kosmetik semulajadi dan kulit yang cantik adalah peneman semula jadi. Tamadun purba mengetahui dan menggunakan secara meluas sifat berkhasiat dan menyegarkan minyak untuk peremajaan dan kesihatan kulit.

Kualiti sejagat dari anugerah alam ini memastikan pemulihan semula jadi kulit terima kasih kepada pertumbuhan semula sel, menambah kehilangan lembapan, mengurangkan tanda-tanda penuaan, meningkatkan ketegasan dan keanjalan lapisan epidermis. Aromaterapi membantu mengurangkan kedutan dan bintik-bintik penuaan, meratakan tona kulit dan memperbaiki teksturnya.

Tidak seperti kebanyakan sebatian kimia, molekul minyak pati cukup kecil untuk mudah diserap ke dalam lapisan epidermis. Mereka larut dalam lapisan lipid dan menembusi ke dalam dermis, di mana sel-sel baru terbentuk.

Minyak mana yang hendak digunakan untuk peremajaan? resepi

  1. Ekstrak minyak geranium telah lama dikenali dalam kosmetik sebagai produk penjagaan wajah yang berharga yang melembapkan kulit kering dan mempunyai kesan meremajakan. Ini adalah ubat yang sangat baik untuk urutan muka yang meningkatkan saliran limfa pada tisu. Ia berguna untuk menambah geranium pada pelindung matahari. Produk ini mempunyai aroma bunga yang halus. Campurkan 6 titis minyak geranium, 3 titis setiap satu merah jambu dan lavender dan 1 sudu besar. l. Aprikot dalam botol kaca kecil. Sapukan pada muka sebelum tidur.
  2. Minyak peremajaan muka
  3. Campuran cerah dan cerah 1 titis ekstrak minyak lemon dan 2 titis. Oren dengan krim kegemaran anda bukan sahaja menaikkan mood anda. Aromaterapi kosmetik ini menjadikan kulit selembut sutera, bertindak seperti elixir mewah yang meresap jauh ke dalam dermis tanpa meninggalkan rasa berminyak dan mengawal keseimbangan kelembapan kulit.
  4. Campuran ekstrak geranium, cendana dan minyak lavender mempunyai sifat universal. Ciri-ciri ini dilengkapi dengan minyak asas pinggul mawar dan delima, yang mengambil 1 sudu teh. Gabungan ini memberikan kelancaran pada lapisan epidermis, membantu memulihkan keanjalannya, tepu dengan kelembapan dan menyuburkan, melegakan kerengsaan dan keradangan. Sapukan 2-3 titis pada hujung jari anda dan urut muka dan leher anda perlahan-lahan menggunakan gerakan membulat.
  5. Di bahagian atas senarai resipi ini ialah gabungan minyak meremajakan seperti anggur, alpukat dan lavender. Komposisi wangi ini mengandungi vitamin A, B, E dan antioksidan. Ia menyuburkan epidermis dengan sempurna tanpa menyumbat pori-pori, mengekalkan keseimbangan air dan melambatkan proses penuaan. Sapukan 5-6 titis. Urut muka anda perlahan-lahan dan ketuk perlahan di sekitar kawasan mata. Gunakan pagi dan petang.
  6. Krim yang diperbuat daripada ekstrak minyak daripada mawar Bulgaria (6 titik), minyak argan Maghribi untuk peremajaan dan biji rose hip (satu sudu teh setiap satu) mempunyai ciri anti-penuaan yang kuat. Produk ini kaya dengan vitamin penting, antioksidan dan asid lemak yang memberikan kelembapan intensif dan menggalakkan penjanaan semula sel untuk memerangi proses penuaan.

Selepas menggunakan minyak, kulit menjadi berseri, lembut dan baldu, kedutan berkurangan dan keanjalan meningkat. Sesuai untuk kulit kering, matang, dehidrasi dan kusam. Sapukan pagi dan petang selepas pembersihan dan toning.